Ho ho ho... Merry Christmas! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kristel Blom - WaarBenJij.nu Ho ho ho... Merry Christmas! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kristel Blom - WaarBenJij.nu

Ho ho ho... Merry Christmas!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristel

25 December 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Here's my very special christmas gift to you all! A new message on my blog. You guys must be very happy with it since I haven't written anything for... a very long time hehe ;)

Zo nu weer over naar het Nederlands! Ik zat net even Santa te volgen, waar die allemaal al is geweest in de wereld en wat z'n volgende bestemming zal zijn. Dat kan je doen op deze website (alleen hij is al in Europa geweest, maar toch misschien leuk om nog even een kijkje te nemen!)

http://www.noradsanta.org/en/home.html

Verder heb ik me vandaag ook vermaakt met elfing people, je hebt namelijk de website:
http://www.elfyourself.com
daar kan je foto's van jezelf op een elvenlichaam plakken en dan gaan ze hele grappige dansjes doen. Ik kende de website al, en ik denk dat wel meer van jullie hem al kennen, maar het blijft gewoon echt geweldig! Me kindjes van hier kenden het nog niet en die zijn meteen een paar uurtjes zoet geweest met het ver-elfen hehe.

En natuurlijk heb ik de afgelopen tijd niet stilgezeten, anders had ik wel wat vaker iets van me laten horen! Het allerleukste wat er de afgelopen tijd is gebeurd was dat Iris en Jaap Jan (a.k.a. Jaapie) hier zijn geweest! Ze zijn gister weer op het vliegtuig naar huis gegaan, jammergenoeg :( Maar ik heb echt een superleuke week gehad toen zij hier waren! Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden Jaapie en Ier!
Ze kwamen dinsdag een week geleden hier aan, ik heb ze van JFK opgehaald. Van daaruit zijn we naar mijn huis gegaan in het mooie Garden City. Ze hebben hier de eerste twee nachtjes geslapen. Ik heb ze natuurlijk meteen de mega grote shoppingmall laten zien die hier vlakbij is haha!
En toen was het ineens donderdag 18 december! My 19th birthday! Het was toch wel raar om dat niet thuis te vieren hoor, maar ik heb het wel leuk gehad! Ik heb gebeld met papa en mama en natuurlijk met opa en oma. En Myrthe had ik nadat zij mij minstens 8 keer tevergeefs had gebeld ook nog gesproken wat ik echt superfijn vond! En Iris en Jaapie hadden mij ook verrast met een hele lading verjaardagskaarten vanuit Nederland, super bedankt daarvoor, ik vind het echt heel leuk! En ik heb ze meteen allemaal in mijn slaapkamer uitgestald hehe. Op mijn verjaardag ben ik met Iris en Jaapie naar New York gegaan, voor hen de eerste keer dat ze naar deze grote stad kwamen! Zij hebben toen eerst hun koffers en dergelijken gedumpt in het appartement van een vriend van Jaapie, die woont midden in Manhattan! Daarna zijn we lekker de stad in gegaan. Ik moest alleen al weer redelijk op tijd terug naar Garden City, want Ariella en Larissa ('mijn' meiden) hadden die avond een kerstconcert van school, en ik had beloofd om erheen te gaan. Bovendien wilde ik het niet missen ook, ik wilde wel zien hoe mijn meiden het deden op het podium.
En ze deden het geweldig! Het concert was in het theater van de Garden City high school... wat groot is dat zeg, niet normaal. Het was te vergelijken met een klein theater, of nou ja.. klein... ik denk dat er zo bij elkaar toch wel een stuk of 500 a 600 stoelen waren. Ik ga niet helemaal in op alle details van het concert nu, maar geloof mij... dat werd weer echt op ze amerikaans aangepakt. GROOTS dus haha!

Nu ga ik even een snelle samenvatting maken van wat ik de afgelopen tijd nog heb gedaan (ik weet het, mijn log is intussen alweer een ellenlang verhaal, maar nu zit ik tenminste eindelijk te typen dus ik ga niet meer stoppen ook! hihi).
Dus hier komen even de hoogtepunten op een rijtje:

- de meiden zijn jarig geweest, ze vierden hun verjaardag op 12 november (alweer een tijd geleden dus hehe), ze zijn 10 geworden en hebben het gevierd door wand te gaan klimmen. Ze wilden dat ik dat ook ging doen... maar wie mij een beetje kent weet dat ik een enorme schijterd ben als het op wandklimmen aankomt. Als ik die muur aanraak raak ik helemaal in paniek, en ik wil al naar beneden als ik nog niet eens 1 meter boven de grond ben whaha. Dus dat heb ik maar niet gedaan, ik heb gewoon toegekeken hoe die kleine aapjes in een paar seconden het dak van het gebouw aanrakten. En was blij dat ik dat niet hoefde te doen lol.

- kelsey en ik hebben iets nieuws ontdekt om onze doordeweekse avonden mee te doden. Niet dat die zo saai waren, maar na een hele boel films te hebben gekeken was het wel weer is tijd voor iets anders. Dussss zijn we op een avond de auto in gestapt en zijn wat rond gaan rijden op Long Island, geen idee waar we helemaal heen zijn gegaan, maar we begonnen na een tijdje elkaar bang te maken met griezelverhalen... zoals dat er op de donkere weggetjes (het waren echt allemaal van die donkere smalle weggetjes met allemaal bomen er langs) opeens een bebloed persoon de weg op zou komen kruipen. Of dat er een enge vent met een bijl of een kettingzaag vol met bloed plotseling voor onze auto op zou duiken. Of dat er ineens twee vreemde gedaanten langs de weg op zouden doemen...
Toen dat ineens echt gebeurden (de twee vreemde gedaanten dan heh, niet een bebloed persoon of enge vent met kettingzaag hehe), hebben we echt zo keihard gegild. Gevolgd door een slappe lach bui die eindeloos leek te duren haha. Maar uiteindelijk bleken het dus twee meneren te zijn met tulband op die langs de weg liepen, iets verderop was een of ander Indiaas feest aan de gang, dus dat verklaarde alles.
Ook een leuk verhaal tijdens diezelfde eerste rit, we kwamen ineens op een beetje creepy t-splitsing uit waar aan de overkant van de weg een begraafplaats, waar een bord bij stond, daarop stond geschreven: dead end. Welke debiel zet er nou een dead end bord bij een begraafplaats neer whahaha? Hoe ironisch, en op dat moment was het ook wel een beetje eng, het stond er zo van... als je hier in gaat dan zijn je laatste seconden geslagen...
Dus dat hebben we maar niet gedaan! Tja, op dat moment waren we al zo opgefokt door onze eigen enge verhalen dat we dat niet meer durfden hehe.
Verder hebben we nog zo veel meer leuke dingen meegemaakt tijdens onze ritjes, maar dit waren toch wel de echte hoogtepunten!

- En nog een heeeeeel belangrijk iets! Kelsey en ik (allebei underaged, stom land, je moet hier dus 21 zijn om uit te gaan en te mogen drinken) hebben clubpromoters leren kennen en die kunnen ons de club binnen krijgen die zij promoten (duh, nogal logisch als het promoters zijn lol). Maar wat het fijne eraan is, zij zorgen ook voor de drank en alles, wij hoeven in principe alleen de garderobe te betalen, verder krijgen we gewoon cocktails van hun. Hoe fijn, hihi. Daar hebben Kels en ik dus al goed gebruik van gemaakt, hehe!

- En weer iets heel anders, ik (of
nou ja, eigenlijk m'n hostparents) heb een nieuwe auto! Jeeeeeeeeeej, ik rijd nu in een gloednieuwe Chrysler Town&Country minivan (eigenlijk dezelfde als we al hadden maar dan nieuwere versie). En die auto heeft echt álles erop en eraan. Elke toeter en elke bel die je je maar kan bedenken zit erbij. Er zijn TWEE videoschermen die uit het plafond naar beneden klappen ingebouwd (wat echt geweldig is, als de kids vervelend zijn doe ik gewoon de tv aan of een dvd hehe), navigatiesysteem (ken ik éindelijk de weg hier... hehe), als je achteruit rijdt is er zo'n camera dat je alles achter je kan zien (alleen die gebruik ik niet echt, kijk automatisch zelf al om me heen, maar toch heh lol), oh en de schuifdeuren gaan automatisch open als je op een knopje drukt, dat geldt ook voor de kofferbak, en de lampen gaan automatisch aan als het donker wordt. Eigenlijk gaat alles automatisch, je moet alleen nog wél zelf gas geven, remmen en sturen, jeetje wat maken ze het je toch moeilijk. Schakelen hoeft trouwens ook niet, want het is een automaat (vrijwel alle auto's hier zijn automaat). Over 10 jaar hoef je volgens mij al niet eens meer zelf gas te geven en te remmen, met al die nieuwe uitvindingen en snufjes die ze maar blijven bedenken!
- Nu nog iets typisch amerikaans wat ik heb meegemaakt: Thanksgiving! Voor mij was het helemaal nieuw, want ja, in Nederland kennen we dat helemaal niet. En waar het vooral om draait is veel eten, maar dat is hier bij alle feestdagen. Maar wat echt bij Thanksgiving hoort is turkey, oftewel: kalkoen. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo bijzonder... het is gewoon kip alleen dan droger. Maar netjes als ik ben heb ik het wel gewoon gegeten ;)

- Dan maar meteen door naar de volgende feestdag: Christmas! Ja, hier is het dus maar 1 dag, niet twee, zoals in het verwende Nederland. Nou ja... verwend, als je kijkt naar de berg cadeaus, die is bijna net zo hoog als de Mount Everest. Cadeaus geven is hier echt een biiiiiig deal, het Christmas shopping begint meteen de dag na Thanksgiving (wat eind november is ongeveer, kan even niet meer op de precieze datum komen), dan is het Black Friday. Alle winkels hebben dan mega kortingen en het is overal een gekkenhuis. En dan overdrijf ik dus niet heh, het is écht een gekkenhuis. In een warenhuis in New Jersey geloof ik is een medewerker van het warenhuis overleden toen de winkel open werd gedaan en de menigte koopjesjagers hem omver duwden en zo over hem heen liepen... Hoe tragisch is dat wel niet, die man is gewoon overleden omdat een stel debiele amerikanen zo nodig de goedkoopste broodrooster wilden hebben voordat die uitverkocht was. Soms sta ik echt paf van dit land... Anyway, ik had het over Kerstmis. Dat is hier wel echt heel erg leuk, in New York City bedoel ik. De hele stad is versierd, de etalages bij de grote warenhuizen (Macy's, Bloomingdales, Saks, ga zo maar door) zijn allemaal echt zó uitbundig versierd. Er speelt eigenlijk in de etalages gewoon een verhaal af, dus als je dan bij het begin begint, en je loopt zo erlangs dan zie je het hele verhaal aan je voorbij gaan. En op Rockefeller Centre staat de grootste kerstboom ooit, met zoooo veel lichtjes. En de ster bovenop (hier doen ze geen piek bovenop de boom maar een ster, veel mooier) is heel groot en gemaakt van echte Swarovski kristallen (ik wil niet weten hoeveel dat ding waar is). Ja, verder is het gewoon zo gezellig in de stad. Er zijn 3 of 4 schaatsbanen, waarvan een hele grote in Central Park. Ik heb nog niet de kans gekregen om daar te gaan schaatsen, maar dat staat wel heel hoog op me lijstje om te gaan doen! Schaatsen in Central Park... wat wil je nog meer? Ik heb wel al geschaatst in Bryant Park, het was toen al donker dus alle lichtjes waren aan, kerstmuziek kwam uit de speakers langs de schaatsbaan, en het Empire State Building stond ongeveer voor me neus... toen had ik wel even zo'n moment van: oh mijn god, wat heb ik het toch goed voor elkaar gekregen.
Om weer even terug te komen bij het échte Kerstmis, vanavond is Christmas Eve(ning), en hier waren wat mensen op bezoek. We hebben weer uitgebreid gegeten (echt heel uitgebreid), op traditionele Italiaanse wijze. Dat betekend dat er iets van 11 verschillende soorten vis geserveerd werden, jeej! Ik houd van vis, dus ik vond het heerlijk, maar voor iemand die niet van vis houdt zou dit echt walgelijk zijn geweest whaha.
Net heb ik nog even de laatste cadeautjes met Feikje (hostmom) naar beneden gebracht. Dat is hier trouwens ook een beetje apart. De kinderen weten namelijk wel dat ze cadeaus krijgen van hun papa, mama, vriendinnen en eventuele babysitter. Maar ze geloven wel in Santa (de kerstman), en hij komt voor hen dus ook nog cadeaus brengen. Niet gek dus dat het bij elkaar allemaal een mega berg aan cadeaus is!
Morgenochtend is het dan echt Christmasday en kunnen de kids eindelijk hun cadeaus uitpakken, ik hoop dat ze het leuk zullen vinden wat ze van mij krijgen! Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen :)

Zo, jullie zijn weer aardig op de hoogte! Ik zal nog even kort vertellen wat er op me lijstje staat de komende tijd:
- morgen dus kerstdag
- vrijdag gaat me hostfamily op vakantie naar Florida, wat voor mij ook een weekje vrij betekent en het rijk voor mij alleen, heerlijk!
- dit weekend ga ik weer lekker stappen met Kels! We gaan op vrijdag naar Websterhall, een grote club in the city, je kunt het googlen als je wilt. Zaterdag gaan we misschien naar het concert van T.I. (een rapper, is in Nederland nog niet zo heel beroemd geloof ik, hier wel heel erg, en Kels kon via haar hostdad misschien vrijkaartjes krijgen dus dat is wel chill!), en anders als het niet door gaat gaan we met onze promoter vriendjes op stap (kom maar op met die gratis cocktail muwhaha).
- op nieuwjaarsavond gaan Kels en ik weer de stad in. We gaan alleen niet naar Times Square, daar schijnen namelijk 3 miljoen (ik hoorde zelfs 7, maar dat is wel heel veel, kan me niet voorstellen dat dat op het plein past) mensen naartoe... het is freaking koud, je kan niet naar de wc, je kan eigeniljk nergens heen. Je moet uren wachten totdat het feest echt losbarst... dus ja, dat zien we niet zo erg zitten. Wel is er een groot feest in Websterhall, en we zijn dus van plan daarheen te gaan!
- Dan is het alweer januari 2009, wat gaat de tijd toch snel...
- Op 13 februari komt er een vliegtuig vanaf Schiphol naar JFK vliegen met een heel belangrijk persoon erin... LAURIEEEEEE =D jeeeej, heb er echt zó ontzettend veel zin in dat ze hierheen komt! Ik ga echt keihard gillen Lau als ik jou door de deuren zie lopen op JFK... Oh wat wil ik graag dat het al 13 februari is hihi.
- In Maart gaat Oma Ria naar de familie in Utah, en ik ben van plan om dan ook daarheen te gaan! Want dan kan ik oma zien, én ik wil heel erg graag de familie ontmoeten. Die heb ik namelijk nog nooit helemaal ontmoet, en eigenlijk is het toch wel een soort droom van me om ze allemaal te zien!

Zo, jullie hebben wel weer genoeg leesvoer gehad, hoop dat jullie het niet erg vonden om zo'n lang verhaal te moeten lezen hihi.
Ik zal snel laten weten hoe kerst is geweest, en oud en nieuw ook natuurlijk!

I wish you all a very merry christmas and a happy new year!

xxxxx en een knuffel van Kristel die het heel erg naar haar zin heeft in the States! =D

  • 25 December 2008 - 12:15

    Narianne:

    Goedemorgen Kristel, (het is al middag hier, maar als jij dit leest dus 's morgens)......... uit je verslagen kan je lezen dat je het ontzettend naar je zin hebt. Daar ben ik echt blij om. Het zal je misschien wel heel erg tegenvallen als je weer terug bent in Ned. Dan zul je merken dat het maar erg klein is hier.... Het weer is redelijk vandaag. In ieder geval droog en soms een beetje blauwe lucht. Wij gaan straks naar Max en Ina in Den Haag. Daar zien we Olga ook. Gisteravond hebben we bij ons gedeelte in de straat een gluhwein avond gehad. Het laatste jaar zijn er zoveel nieuwe mensen bijgekomen, dat het wel leuk was om die eens te spreken. Het was gelukkig niet erg koud. Ze hadden wel 2 vuurkorven staan. Met het gevolg dat ik nu helemaal naar de rook ruik.
    Morgenavond komen mijn moeder, Ab en Yvonne en Max hun hond bij ons eten.
    Nou, ik wens je verder een gezellige week en ben benieuwd naar de verhalen over de nieuwjaarswisseling. Liefs, Marianne

  • 04 Januari 2009 - 19:34

    Myrthe:

    Hahaha, wandklimmen.
    Ik kan me nog goed herinneren toen we dat gingen doen. Wat een grap.
    Oja, en volgende keer dat je jarig bent en toevallig ergens anders bent, wil je dan inderdaad je mobiel gelijk opnemen? Haha, sukkel.
    Nou daaaaag Kristel.
    Ik spreek je snel
    (nu)
    xxx

  • 07 Januari 2009 - 08:00

    Muriël:

    Hallo Kristel,

    Zo eindelijk ook weer eens een reactie van ons. Allereerst natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Leuk hoor om al je verhalen te lezen en het is inderdaad duidelijk dat je het enorm naar je zin hebt. Ben je inmiddels ook al wat studies aan het volgen (zoals je van plan was) of heb je het daar te druk voor :-)?
    Hier gaat alles goed. Britt groeit als kool en gaat steeds meer praten, lopen, zingen en dat soort dingen. Erg leuk allemaal om te zien.
    Geniet weer volop van alles en tot de volgende mail.

    Liefs,
    Muriël, Edwin & Britt

  • 25 Januari 2009 - 08:31

    Jacqueline:

    Hoi Kristel,

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Is ook niet zo heel moeilijk als ik dit allemaal lees. Heb je inmiddels al geschaatst in Central Park? En ook de Obama gekte beleefd deze week?
    Kwam op ons wel een beetje hysterisch over al die huilende amerikanen.Ben benieuwd naar de rest van je avonturen , ook in Utah. Dat zal wel heel anders zijn dan in NY!
    Veel plezier de komende tijd!

  • 31 Januari 2009 - 14:18

    Jolien Boer:

    Hallo!
    Misschien een beetje een raar berichtje van een onbekende maar ik wil vanaf september graag voor 5 maanden naar de VS om hier als au pair te gaan werken. Nu werd mij aangeraden om via waarbenjij.nu te kijken of er geen mensen zijn die nu al bij een familie zitten en rond September weggaan waarna de familie dus misschien wel een nieuwe au pair zoekt. Nu vroeg ik me dus af of dat misschien het geval is .
    Ik zou graag wat van je willen horen, al is het alleen wat over jou ervaringen.
    Mijn e-mail adres is: Jolien_89@hotmail.com
    Groetjes Jolien.

  • 17 Februari 2009 - 08:49

    Iris:

    Kristel Blom, je laatste up-date was op 25 december! Hallo tijd voor een nieuwe dus! Hoe is het met Laurie? Die is er nu toch? En ik wil ook wel weer wat foto's!
    x iris

  • 22 Februari 2009 - 08:48

    Lisa:

    Ik vind ook dat er weer een nieuwe update mag komen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Au Pair

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2009

It's been a while...

25 December 2008

Ho ho ho... Merry Christmas!

16 November 2008

I'm still alive!

31 Oktober 2008

Foto's!

27 Oktober 2008

What I've been up to... Part two
Kristel

Au Pair

Actief sinds 20 Okt. 2008
Verslag gelezen: 857
Totaal aantal bezoekers 16827

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 25 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: