Oud berichtje: Orientation week update: tuesday - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kristel Blom - WaarBenJij.nu Oud berichtje: Orientation week update: tuesday - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kristel Blom - WaarBenJij.nu

Oud berichtje: Orientation week update: tuesday

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristel

20 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag was de eerste echte dag van oriëntatie en we begonnen meteen om half9, met een introductie door de orientation coordinator en een praatje over wat je vooral niet moet doen dit jaar (seks hebben, zwanger worden, alcohol drinken, een auto-ongeluk krijgen, rijden onder invloed van alcohol, de kinderen slaan, en nog meer van dat soort dingen). En er werd steeds bij gezegd: als je iets doet, word je meteen naar huis gestuurd!!! En je krijgt een boete voor dit, dat, zus en zo. Ik kreeg het idee alsof ik in een gevangenis was beland, het leek alsof je overal een boete voor zou krijgen of een ander soort straf. En bij elk ding wat je niet moest doen had ze (de orientation coordinator) ook wel een voorbeeld van een au pair die dus wel zoiets had gedaan. Na een tijdje vond ik het een beetje ongeloofwaardig worden want de voorbeelden werden steeds wilder en vreemder (bijvoorbeeld een au pair die de hele nacht uit was gegaan, heel erg veel had gedronken, de volgende dag de kinderen naar school had gebracht, een heel erg ongeluk had gekregen waarbij mensen dood zijn gegaan en nu in de gevangenis zit voor sowieso de komende 15 jaar en misschien voor de rest van haar leven. Uiteindelijk hoorde ik van Feikje, mijn hostmom, dat het verhaal deels waar is, dat dat ongeluk er wel was, alleen zij had een iets andere versie van het verhaal gehoord, er zaten geen kinderen in de auto ofzo). In ieder geval, ik vond het een beetje overdreven allemaal. ’s Middags hadden we les over school-adged children, de doelgroep waarin ‘mijn’ kinderen vallen. Dat was wel leuk, en de mevrouw die de les gaf bleek later mijn local coordinator te zijn (dat is je contactpersoon gedurende het hele jaar en zij organiseert meetings voor alle au pairs in jouw omgeving). Ze is heel aardig, alleen ik vond haar in het begin nogal eng, want ze heeft heel veel plastische chirurgie gehad, ook een facelift volgens mij, en dat zag er nogal raar uit.

Na een lange dag van lessen waren we om 5 uur ongeveer eindelijk vrij, tijd voor een city tour! Georganiseerd door de organisatie zelf, we gingen gewoon lopend want we zaten toch midden in Manhattan. Ik heb alle toeristische dingen op loopafstand van het hotel gezien (times square, heeel erg cool!. Rockefeller Center, Broadway, Macy’s, Central Park, the Trump Tower, allemaal dure kledingwinkels op 5th ave. en St. Patrick Cathedral, misschien nog wel meer maar dat kan ik me even niet meer herinneren). Oh en op Broadway kwamen we opeens langs een enorme rij met mensen, wij vroegen ons allemaal af waarom die allemaal in de rij stonden, moest wel iets heel belangrijks zijn. Bleek dus dat die mensen in de rij stonden voor de bioscoop… tja, doe wat je niet laten kunt dacht ik maar. Af en toe zijn de mensen hier wel een beetje raar. In de City Tour zat ook diner inbegrepen, we zijn bij een pizzatent gaan eten op Times Square, het was een soort lopend buffet, je moest aanwijzen welke pizza je wilde en daar kreeg je dan een mega stuk van. Ik had voor pizza gekozen met champignons en nog een tomatensalade erbij. Het was allemaal heel lekker, alleen was de pizza zo vet, dat het vet na een tijdje echt van mijn handen af droop. Tijdens de oriëntatieweek heb ik bijna alleen maar vet, vies, slecht, ongezond eten gegeten. Ontbijt en lunch was in de diner naast het hotel, ik had deze ochtend (dinsdag) gekozen voor het american breakfast. Dat leek me wel lekker, nou… grote fout. Ik kreeg een heel groot bord, voor de helft gevuld met roerei die nog een beetje drapperig was en de andere helft was gevuld met een soort van french fries. Er zaten ook nog twee witte geroosterde boterhammen bij. Uh, ik heb het american breakfast geen een keer meer gekozen die week, het was echt… niet te eten. De rest van de week heb ik het maar bij bagels met creamchease en muffins gehouden. Voor de lunch kon je kiezen uit een hamburger met french fries, chicken fingers met french fries of je kon nog uit 4 verschillende salades kiezen. Ik heb een keer een salade genomen, met tonijn en cottage chease ofzo, maar dat waren dus gewoon een paar blaadjes sla op een bordje met een homp tonijnsalade, een homp cottage chease en een paar stukjes meloen. De rest van de week heb ik maar cheaseburgers gegeten whaha. Aan het eind van de city tour zijn we met de hele groep met de metro weer terug gegaan naar het hotel, in het hotel ben ik meteen mijn bedje ingedoken, want de volgende dag zouden we weer vroeg beginnen (9 uur dit keer). Ik keek wel heel erg uit naar woensdag, want we zouden deze dag de hele dag ehbo krijgen! Dat is tenminste ook dingen doen, en niet alleen maar luisteren.
En dit was dan weer de update van dinsdag, het is weer een lekker lang verhaal geworden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Au Pair

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2009

It's been a while...

25 December 2008

Ho ho ho... Merry Christmas!

16 November 2008

I'm still alive!

31 Oktober 2008

Foto's!

27 Oktober 2008

What I've been up to... Part two
Kristel

Au Pair

Actief sinds 20 Okt. 2008
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 16835

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 25 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: